Olen ollut viime aikoina enemmän yksin kuin koskaan, mutta samalla olen ehkä ollut vähiten yksinäinen kuin koskaan. Vieläkin koen olevani yksinäinen mutta tämä yksinäisyys ei ole aivan niin pahaa laatuaan oleva kuin se yksinäisyys, kun yritin olla muiden ihmisten ympäröivänä olemalla heidän silmissään hyvä hyväksymättä kuitenkaan itseäni. Nyt minä yritän ymmärtää itseäni, kuin hyväksyä itseni kokonaisvaltaisesti mutta olen vieläkin jonkin verran yksinäinen koska en tässä "tavoitteessa" ole vielä onnistunut. Uskon kuitenkin, että todellisesta itsensä hyväksymisestä seuraa yksinäisyyden poistuminen elämästä, riippumatta muiden ihmisten suhtautumisesta: vaikka usein käytännössä uskomukseni mukaan, oman itsensä kokonaisvaltaisesta hyväksymisestä seuraa rakkautta, ja rakkaudella ympäröity ihminen ei ole helposti se joka jätetään yksin.

Kyllä, vieläkin minä haluaisin olla cool, ja hyvä muiden ihmisten silmissä. Arvostettu. Siksi minä katson vartaloani peilistä, peppuani, ja mietin kuinka lyhyessä ajassa saisin kaksi kiloa karistettua pois. Siksi minä harjaan aamulla hiukset. Siksi minä olen kylmä joissakin tilanteissa, esittäen ehkä vielä "kiireistä", jotta ihmiset ajattelisivat että minulla on elämää. Siksi en kerro äidilleni, että minulla on paha olla -joka asian välittäisi koko suvulleni, ja lausuttua saisin sitten puida seuraavat vuodet. Siksi minä pyrin terveellisiin elämäntapoihin. Siksi minä ehkä jopa haluaisin täyttää itseni rakkaudella -jotta olisin lähestyttävämpi.

Ei ole kuitenkaan mitään järkeä pyrkiä olemaan cool. On järki vain kuunnella omaa sydäntään, tehdä mitä se sanoo. Ei pohtia, mikä olisi parasta oman sosiaalisen arvon kantilta tehdä. Tehdä mitä haluaa.

Jos hyväksyy itsensä, ei kaipaa muiden hyväksyntää. Ei ole tarve olla cool. Sitä on vain oma itsensä.

Kun huomaan pyrkiväni olemaan cool, voin tehdä esim. astangajoogaa hetkisen, keskittää siten mieleni, rakkaudella, keskittyen omaan napaani, hyväksyn kohta itseni, enkä enää pyri olemaan cool, ja voin tehdä mitä tahansa ja teen sen oman itseni, en muiden silmäparien kautta.

Se ei ole helppoa. Mutta se todellakin on sen arvoista.